BİR GÜN DAHA BELGRAD

5/01/2015

Merhaba,

Liberland yolculuğu öncesi Belgrad'da kalmaya devam ediyorum. Bu yeni ülkeye varmadan intikal bilgilerimi e-mail ile yöneticilere gönderdim. Umarım spam kutusuna düşmemiştir :)

Bu şehri gezerken bir gününüzü Nikola Tesla müzesine ayırmayı unutmayın. Haftanın belli günleri(sanırsam salı) kapalı oluyor. Güzel yanı, ücretsiz ingilizce turları mevcut. Bu turların belirli bir saati yok, 2-3 günlük programlarla belirleniyor. Bu ve bunun gibi konularda ayrıntıl ıbilgi almak istersenizde, size tavsiyem Tourist Information Service of Serbia" ya gitmeniz. Knez Mihailova'da 2 adet ofis yer alır. Bunlardan bir tanesi bütün Sırbistan(size göre soldaki "i" işareti) ile ilgilenirken, diğeri sadece Belgrad(size göre sağdaki "i" işareti) ile alakalı konularla ilgileniyor.

   
Bu sefer yolda yürürken insanları biraz daha gözlemledim. Buraya geldiğimden beri kadınlar karnını içeri çekiyor ve erkekler dik durmaya çalışıyor sanıyordum. Meğer durum öyle değilmiş. Memelkette 1 tane hamburgerci(mekdanıls) olduğundan olsa gerek vücutları sıkı. Obez desen, görmek mümkün değil.

Herneyse, bu gün Nikola Tesla'yı ve bu dahi adamın ürettip insanlık dünyasına kattığı değerleri görmek için Nikola Tesla müzesine gittim. Daha önce bu kadar büyük bir bobine yaklaşmamıştım.


Günün kalan kısmını daha önce ayrıntıyla gezemediğim Kalemegdan avlusunda bulunan savaş makinaları bölümünde geçirdim. Eğer tank, top, torpido, obüs meraklısıysanız esgeçmeyin.. 

Çok savaş görmüş Belgrad. İnsanları (yaşlılar) hatırladığından olsa gerek bu üzüntünün verdiği sima her an yüzlerinde. Nüfus çok genç olmadığından mıdır yoksa sabırlı insanlar olduklarından mıdır, koşan insan görmek(spor ve toplu taşıma harici) zor. Sonraki yazılarda bi düşünür taşınır, Sırpları ve sosyal yapıyı tartışırız..

http://liberlandtr.blogspot.com Kaynak göstererek alıntı yapınız. - Yaşa ve yaşat

BUNLARA GÖZ ATMAYI UNUTMAYIN

0 yorum

ÇOK OKUNAN

Facebook